Translate

Monday 20 May 2013

Sukar Hamil Tanpa Sebab yang Diketahui



Walaupun belum ada kajian saintifik yang teliti mengenai keberkesanan LUMIGLOW  tidak musatahil  produk ini  dapat membantu pasangan seperti ini.

Produk LUMIGLOW mengandungi bahan2 yg terdiri dari ekstrak dioscorea villosa, aloe vera kacang soya biji anggur dan vit E.

Bahan aktif utama produk ini adalah dioscorea villosa (Keladi Liar) iaitu tumbuhan yg banyak didapati di Amerika Utara. Ia mengandungi bahan saponin diosgenin yang boleh ditukarkan menjadi hormone progesterone apabila berada dalam tubuh manusia.

Sebelum in keladi liar telah banyak digunakan oleh puak asli Amerika utk membantu wanita melegakan saki sengugut dan meredakan masalah berkaitan menopause. Malah ia juga digunaka untuk rawatan ketidaksuburan.

Mereka tidak menyedari bahawa bahan aktif dalanm keladi liar dioscorea villosa, iaitu Saponin diosgenin membantu dukun dukun puak asli Amerika merawat pesakit2 mereka.

Apabila dunia semakin moden  dan canggih,para saintis berjaya menghasilkan  ekstrak keladi liar ini,yg menjadi bahan utama dalam produk LUMIGLOW.

LUMIGLOW mempunyai kepekatan 3.5% diosgenin dari keladi liar dioscorea villosa, yang mencukupi untuk ditukar menjadi hormone progesterone yang terlibat secara langsung dalan kitaran haid wanita, proses kehamilan dan pembentukan janin (embryogenesis).

Bagaimana produk ini mampu membantu pasangan yang mengalami ketidaksuburan ini, masih lagi menjadi misteri sains namun di percayai disebabkan kandungan LUMIGLOW yang mempunyai bahan saponin diosgenin yang bertukar menjadi hormone progesterone dalam tubuh.

Hormone progesterone pula amat penting dalam proses kehamilan. Di awal proses persenyawaan progesterone adalah tarikan utama sperma untuk berenang merentasi laluan dalam rahim dan tiub fallopian sebelum berlakunya persenyawaan.

Setelah persenyawaan berlaku sekali lagi progesterone adalah hormone yang penting bagi mengekalkan kehamilan. Ini kerana progesterone adalah hormon yang bertanggungjawab menebalkan lapisan endometrium untuk penanaman benih yang telah di senyawakan.

Ramai wanita yg keguguran di awal kehamilan akibat mempunyai kepekatan hormon progesterone yang rendah . Oleh itu apabila ada tanda2 pendarahan  di awal kehamilan, doctor akan memberi hormon progesterone tambahan bagi mengurangkan  risiko keguguran.

Ada juga pasangan yg mengalami keguguran akibat tindak balas daya tahan (immune respone) seorang wanita terhadap janin anaknya. Dalam hal ini hormon progesterone yang mencukupi ketika di awal kehamilan dapat membantu mengurangkan tindak balas ini,dan mengurangkan risiko keguguran.

Progesterone juga dapat mengurangkan kecutan otot rahim tanpa sebab yang di ketahui yang boleh meyebabkan keguguran.

Secara teorinya progesterone yang dibekalkan dalam LUMIGLOW mungkin dapat membantu mereka yang mengalami ketidaksuburan seperti in dan membantu mereka yang sering keguguran di awal kehamilan.

Antara soalan yang sring dinyatakan ialah adalah cukap hanya dengan menyapu kream LUMIGLOW pada kulit untuk mendapat kesan yang baik ini

 
 
 
Banyak kream progesterone dijual di negara Eropah dan Amerika Syarikat dengan selamat kerana bahan aktif yang masuk  kedalam kulit melalui cara trademal sangat berkesan.

Produk LUMIGLOW ini juga tidak memerlukan prekripsi dari doctor kerana ia adalah hormon progesterone semulajadi dari tumbuhan keladi liar.

Bagi pasangan yang belum mempunyai cahaya mata dan belum ada masa untuk mendapatkan pemeriksaan doctor, mungkin produk LUMIGLOW ini sesuai untuk dicuba.

# Produk ini mungkin tidak berkesan untuk wanita tetapi boleh di cuba untuk semua wanita yang ingin HAMIL.



 







No comments:

Post a Comment